Dark-Faire 2018

Po vyše roku sa opäť hlásime z A-tímu Dark-Faire. 2017 by sme zhodnotili jednoducho – úspešný rok plný tradične kvalitného, férového Minecraftu. V priebehu roka sa k nám pripojilo vyše 1700 unikátnych hráčov, svet sme opäť o niečo rozšírili, End a Nether resetujeme v pravidelných intervaloch, server neustále aktualizujeme, a podľa možností a potrieb pridávame väčšie alebo menšie zlepšenia. V skratke – udržiavame si stabilnú úroveň.

Stabilitu si však niekto môže vysvetliť aj ako stagnáciu. My v A-tíme si to ale nemyslíme, pretože pomalý, plynulý vývoj Dark-Faire berieme ako jednu z našich jadrových hodnôt. Sme priateľský survival server, a ním aj plánujeme zostať. Takýto druh servera nie je pre každého, mnohí čakajú od online Minecraftu rýchlu, dynamickú, instantnú zábavu vo forme minihier, alebo rôznych modifikácií hry. Na Dark-Faire ale v prvom rade podporujeme tvorivosť hráčov a voľný charakter survivalu. Minecraft nie je len hra, ktorú treba hrať podľa návodu. Je to otvorený svet, kde jediná hranica je vaša vlastná fantázia (a pár našich pravidiel pre pokojné spolunažívanie). Je to platforma, kde si môžete vytvoriť vlastnú hru – vybudovať prostredie, vyrobiť pomôcky, stanoviť pravidlá. My vám na to poskytujeme zázemie – server, na ktorom máte zaručenú voľnosť a rovnosť príležitostí. Bez reklám, bez prosieb o príspevky, bez predávania výhod. Dávame vám presne takú hru, akú máme my sami v A-tíme najradšej, a robíme to s radosťou. Keď sa ale pravidelne na server vracajú hráči, ktorí na Dark-Faire pracujú na svojich vlastných príbehoch, a spolupracujú aj medzi sebou, naša práca už nie je len pre radosť – zrazu má už aj skutočný zmysel.

Aby stabilné zázemie neostalo našou jedinou devízou, pravidelne (aj keď opatrne) hľadáme možnosti, ako hru zlepšiť. V tomto čase vychádzajú prvé snapshoty očakávanej verzie 1.13, ktorá prinesie množstvo technických, ale aj obsahových zlepšení a prídavkov. Už teraz si uvedomujeme, že update Dark-Faire na 1.13 bude veľká výzva, predovšetkým z technického hľadiska. Napriek tomu máme v pláne prejsť na novú verziu hneď, ako to bude možné (potrebujeme na to stabilný Spigot 1.13, a všetky pluginy). V minulosti sme mali vo zvyku resetovať svet približne raz za rok, alebo s každou väčšou verziou. Pri otvorení aktuálneho servera v marci 2016 (verzia 1.9) sme však sľúbili, že túto mapu si ponecháme podľa možností čo najdlhšie. Sú to už takmer dva roky, a hoci nových hráčov (a stavbieb) sa nájde vždy dosť, s ohľadom na veľkosť sveta by stále trvalo ešte dlhé roky, kým by sa minulo miesto na stavanie. No s príchodom verzie 1.13 by sme chceli uvoľniť niektoré územia. Jednak pre hráčov, no hlavne pre nové prírodne generované útvary.

Preto sme sa rozhodli, že v priebehu roka 2018 budeme postupne čistiť (resetovať) niektoré čiastkové územia sveta, a vracať ich tak do pôvodného, nedotknutého stavu. Pre účely 1.13 sa to bude týkať hlavne morí, ale z estetického a herného hľadiska pôjde aj o súš. Takto zabezpečíme stále možnosti objavovania neprebádaných končín sveta, dostatok prírodných zdrojov a miesta pre vaše stavby, a to celé bez potreby vykonať kompletný reset mapy. Územia, ktoré označíme na reset, budú musieť prejsť prísnym schvaľovacím procesom – nesmie v nich bývať žiadny aktívny hráč, nesmú obsahovať žiadnu hodnotnú stavbu, a podobne. V tomto nám môžete pomôcť aj vy – ak nájdete miesta, ktoré by boli vhodné na reset, pokojne nám napíšte, radi sa na to pozrieme.

Čiastkové resety budú prebiehať hlavne v prvom polroku 2018, pravdepodobne po prechode na 1.13. Čo nové prinesú ďalšie mesiace, netušíme ani my, no môžeme vás uistiť, že všetky zmeny prídu v duchu tradičnej kvality Dark-Faire. Tešíme sa 🙂