História

Dark-Faire za svoju niekoľkoročnú existenciu mnohokrát zmenil svoju podobu, no keď sa vyprofilovala jeho myšlienka, jeho jadro zostalo vždy pevné. Toto je naša história.

Máj 2013

V máji 2013 sa v československom Minecraft éteri objavil malý, nenápadný server s názvom Darkmoon-Faire (inšpirácia z World of Warcraft). Server založil gnar86 a prevádzkoval ho na piatich slotoch za pomoci niekoľkých moderátorov. Na serveri bolo aktívnych množstvo pluginov, predovšetkým na rôzne typy hry (skyblock, paintball, creative, survival).

Júl 2013

Ako každý začiatočnícky server, aj tento prešiel za krátky čas mnohými zmenami. Hneď o pár mesiacov (v lete 2013) po otvorení bol updatovaný na verziu 1.6 a objavila sa myšlienka vanilla survival servera. S tým bola spojená snaha minimalizovať počet pluginov, ktorú praktizujeme dodnes. V tomto období formácie boli bežné zmeny mapy, nastavení, ale aj hostingu. Server sa začal stabilizovať až na verzii 1.7.

December 2013

Server Dark-Faire ako vanilla survival server bol otvorený koncom roka 2013, na verzii 1.7. Viedol ho gnar86 bez moderátorov, a bol otvorený všetkým hráčom bez obmedzenia. Fungoval na podobnom princípe hry a úprave pravidiel ako funguje v súčasnosti, časom však prešiel množstvom zmien.

Začiatkom roka 2014 začal na serveri hrať takatalvi. V druhej polovici roka sa za spolupráce gnara a takatalviho server začal uberať smerom, ktorým je charakteristický dodnes. Počas roka sme zrušili VIP program, keďže odporoval nielen vyhláseniu Mojangu o zisku zo serverov, ale aj princípom férovej hry a rovnosti pre všetkých. Zároveň sme sa zbavili pôvodného spawnu (prevzatého od iného autora) a postavili sme vlastný – originalita zaujala popredné miesto v našom rebríčku hodnôt.

Január 2015

S príchodom verzie 1.8 sme sa pre prijaté zmeny rozhodli dať serveru nový štart. Nový rok 2015 priniesol čistú mapu a zjednodušenie pravidiel. Postupom času sme zaznamenali rapídny nárast obľúbenosti servera, v lete sme boli dokonca nútení navýšiť sloty na 30 a zaviesť systém automatického odpájania pri nečinnosti. Priebežne sme pracovali na novom, tentokrát už vlastnoručne postavenom spawne, a časom sme preniesli aj niekoľko zaujímavých stavieb zo starého sveta. Tento čas bol plodný aj pre náš web – prešiel kompletnou formálnou aj obsahovou rekonštrukciou, aby poskytoval hráčom aktuálne a kompletné informácie o všetkom, na čo môžu pri hraní na Dark-Faire naraziť.

Pri sledovaní snapshotov očakávanej verzie 1.9 sa v skromnom admin tíme opäť objavila túžba po novom štarte, boli sme odhodlaní pripraviť sa na to vopred, aby bol server postavený tak dobre, ako sa len dá. Od septembra 2015 sme sa venovali štúdiu vanilla mechanizmov a už používaných pluginov, aby sme z nich dokázali vyťažiť čo najviac a tak zredukovať počet pluginov. Pripadla na nás aj neľahká úloha informovať hráčov, že o niekoľko mesiacov sa na Dark-Faire pripoja už len s originálnym Minecraft účtom.

Marec 2016

Súčasný server bol otvorený začiatkom marca 2016 s novou mapou, na novom hostingu, a po prvýkrát v online mode. Mali sme pripravený nový spawn a pluginy nakonfigurované tak, aby hráči mali čo najväčšie množstvo potrebných informácií priamo v hre. Do týzdňa sme sa však vrátili na overený hosting, keďže nový nespĺňal naše požiadavky. Ukončenie podpory warez podstatne zúžilo škálu možných problémov, hoci celkový počet hráčov nepopierateľne klesol. Hlavnou motiváciou pre tieto zmeny bol update na verziu 1.9 a predstava, že si budeme môcť našu mapu ponechať celé roky. Pomohol k tomu aj fakt, že stará mapa už po roku potrebovala výmenu, čo je tiež častý úkaz verejne dostupných warez serverov.

Jún 2016

Krátko po vydaní dlho očakávanej 1.9 nás prekvapila správa o ďalšom update. V júni 2016 prešiel Dark-Faire na verziu 1.10 a my sme rozmýšľali, ako hru pre našich priaznivcov spestriť. Našu motiváciu podporil aj fakt, že 5. júna naším serverom prešiel tisíci hráč, čo na malý server na online mode nie je vôbec zlé číslo. Pri príležitosti začiatku prázdnin sme teda vyrobili žrebovaciu miestnosť na lotériu, kde môžu hráči (ne)pravidelne vyhrať inak nedosiahnuteľné ceny. Spustili sme letný program hviezdnych hráčov, a otvorili sme zberateľský klub, v ktorom môžu hráči nakupovať unikátne hlavy z kolekcií meniacich sa každý mesiac.

Júl 2017

Aktualizácie ako 1.10, 1.11 a 1.12 nepriniesli do Minecraftu tak zásadné novinky ako napríklad 1.9, no Dark-Faire sa vyvíjal ďalej, predovšetkým v duchu stability. V lete sme otvorili náš Discord server, vzhľadom na záujem hráčov a rastúcu popularitu tejto platformy.

September 2018

Po dvoch mesiacoch od vydania očakávanej verzie 1.13 sme aktualizovali aj Dark-Faire, čo znamenalo aj veľa novej práce pre adminov. Začali sme totiž s programom revitalizácie sveta, aby sme nové morské biómy priniesli aj na mapu, ktorá mala v tom čase už dva a pol roka. Postupy používané pri revitalizácii stále zdokonaľujeme a pokračujeme v nej dodnes, a to nielen pre aktualizácie morí, ale aj obnovu pevniny.

Novinkou na serveri v tomto období je divočina – vedľajší svet, ktorý poskytuje možnosť neobmezdeného objavovania neznámeho overworldu, vygenerovaného kompletne na novej verzii. Divočina bola populárna medzi dobrodruhmi, no rovnako ako nether a end dokázala nejedného hráča pripraviť o výbavu a o nervy.

Máj 2019

Obdobie mája až júla 2019 sa zapísalo do histórie servera ako leto jedu. Update Minecraftu s označením 1.14 vďaka početným novinkám spôsobil neúnosné zaťaženie servera aj pri malej aktivite hráčov. Boli sme nútení pozastaviť množstvo XP fariem, uzavrieť divočinu a obmedziť viacero nastavení, aby mohol server ako-tak fungovať, hoci v núdzovom režime.

December 2019

Pozitívnou zmenou po obzvlášť náročnom a frustrujúcom období bol koniec roka 2019. Rozhodli sme sa posilniť a osviežiť admin tím, a tak sme hráčom predstavili dve nové posily, dlhodobých hráčov ZomBoy771 a MackaTereza. V tom čase nás navyše príjemne prekvapilo vydanie verzie 1.15, ktorá po lete podstatne pomohla výkonu serverov. Postupne sme boli schopní vrátiť nastavenia servera do pôvodného stavu, a na začiatku roka 2020 sme dokonca otvorili novú divočinu.

Budúcnosť

Naším cieľom je prevádzkovať kvalitný a originálny Minecraft server vždy na aktuálnej verzii hry, otvorený pre všetkých hráčov bez ohľadu na vek, národnosť a iné irelevantné faktory. Server beží v rámci nášho osobného záujmu o dobrú hru, a preto je oslobodený od finančného tlaku. To zaručuje aj vám, hráčom, že budeme online dovtedy, kým bude online aj naša skvelá komunita. Len vďaka vašej priazni sme tým, čím sme, a len s vami môžeme byť aj naďalej Dark-Faire.

Tím Dark-Faire
©2013-2020 Dark-Faire.net